חזרה לכל המדורים

מנהרות הכרמל, הפתיחה בקרוב

מנהרות הכרמל - גראנד קניון - 21 לאפריל 2010

קשה לי להבין עם המוח הקטן שלי האם זה סוג של בשר מתובל שמנסים למכור לנו או משהו טוב ואמיתי. כן, זה אחד הפרויקטים הגרנדיוזים שידעה המדינה, בטח בעיר חיפה אבל לדעתי הכביש הזה בדומה לכביש 6 יהיה כביש לבעלי יכולת או שמקום העבודה משלם או העסק ויש החזרים.

אני לא נגד הכביש או הקיצוץ ברמת העצבים בפקק, אני פשוט לא חסיד של שיטת האגרה הזאת כי אני יודע שלאזרח הפשוט יש רכב והוא לא מקבל הוצאות נסיעה ואם כן ירצה לחתוך מהקריות ישירות לכביש חיפה תל אביב - זה יעלה לו 20 שח ליום (כל מקטע 5 ש"ח) או 400 שח לחודש. רגע ואיפה ההוצאות של כביש 6 כדי להמשיך דרומה? דלק?

זה פשוט נראה לי אדיוטי לפתור את בעיית הפקקים והתנועה על ידי סלילת כביש שעולה כסף להשתמש בו. זה פתרון לבעלי יכולת ומצטער, לא קונה את הקשקוש של "זה מודל שעובד במקומות אחרים בעולם".

תמונה שצולמה בינואר - המקטע האחרון

ואיך בדיוק זה אמור להפחית את רמת הזיהום ? כל הרכבים החדשים שלא מזהמים ממילא, יסעו דרך כביש האגרה וכל אלה שאין להם את הכסף וגם רכב ישן יותר שמזהם פי כמה וכמה, איפה הם יהיו ? נכון, בפקק הכי מזוהם שקיים.

אז אתם אומרים, כתושב לא מימנת את חפירת המנהרה והכביש ישלם את עצמו, בנוסף אתה גם לא חייב לנסוע דרכו. תודה רבה באמת, אז מה הרווחתי כאן ?

אני מאוד אוהב את הפיתוח שנעשה בחיפה בשנים האחרונות. מישהו בכלל זוכר את פרויד נתיב אחד לכל כיוון ? מישהו זוכר את הצ'ק פוסט ? יש עשרות דוגמאות איך לעשות טוב לכלל הציבור.

לא אוהב שמנסים למכור את זה על ידי "נהגים שירצו לקצר...."  פחח, יש אחד שלא ירצה לקצר ?

ותעזרו לי רגע עם החישובים, אני לא טוב בחשבון. יש תחזיות להפחתה של 10 עד 15 אחוזים בכלי הרכב שמשתמשים בשאר הכבישים כי הם ישתמשו במנהרות.

אז אם למשל כביש פרויד פקוק מלמטה עד למעלה שני נתיבים ונניח שפרויד 4000 מטר ואורך מכונית בערך (!) 4 מטר. שני מסלולים נניח 2000 כלי רכב. יעזור לי אם זה ירד ל 1700  לפי 15% ??

אני עדיין בפקק !

מה אתם אומרים ?